Take a fresh look at your lifestyle.

عطر های زارا | معرفی زارا + بررسی انواع عطر

معرفی زارا ، بررسی انواع عطر و چند نمونه از عطر های محبوب زارا

972

یکی از مراحل مهم و نهایی آماده شدن برای یک مهمانی یا قرار استفاده از عطر مناسب است . البته در بسیاری از مواقع افراد در انتخاب عطر مناسب دچار سردگمی میشوند و از فروشنده یا دیگران کمک میخواهند . در این شرایط احتمالا عطر های زارا یکی از پیشنهادات آنها باشد . علت هم چیزی نیست جز عرضه محصولاتی جذاب و خارق العاده ! افراد بسیاری میتوانند با شناخت انواع رایحه ها عطر مناسب شان را پیدا کرده و برای همیشه مشتری آن بمانند. در این مطلب از تودیدمگ به معرفی زارا و عطر های این برند خواهیم پرداخت.

 

داستان پیدایش زارا ( zara )

آمانسیو مالک و موسس زارا
مالک زارا یکی از ثروتمند ترین افراد جهان است

 

زارا برندی اسپانیایی است که مانند بسیاری برند ها داستانی منحصر به فرد دارد . بسیاری افراد تصور میکنند زارا ساخت ترکیه است اما این برند ماهیتی اسپانیایی داشته و در این زمینه از شبکه CNN لقب داستان موفقیت اسپانیایی دریافت کرده است.

آمانسیو اورتگا ، موسس و مالک زارا ، کودکی از خانواده ای کارگر بود که با دوخت لباس های راحتی سودای راه اندازی یک مغازه را در سر داشت . سرانجام او در یکی از روز های سال 1975 موفق به افتتاح مغازه کوچکی شد و آن را زوربا (Zorba) نامید . زوربا نام فیلم مورد علاقه آمانسیو بود که بعد ها به زارا ( zara )تغییر نام داده شد .

 

اورتگا موفق شد با تلاش مستمر و دقیق صد ها شعبه فروشگاه در کشور های مختلف راه اندازی کند . او یکی از چهره های موفق در زمینه مد و پوشاک و عطر و ادکلن میباشد و جزء یکی از ثروتمند ترین افراد جهان محسوب میگردد اما در عین حال چندان چهره ای شناخته شده نیست . چرا که معمولا با هیچ خبرگزاری مصاحبه نکرده و علاقه چندانی به قرار گرفتن در میان دوربین عکاسان ندارد.

زارا ( zara ) در ایران

عطر زارا در ایران
در ایران محصولات متنوعی از زارا از جمله عطر قابل تهیه است

زارا یکی از برند های مهم و پرطرفدار در ایران محسوب میشود که از ابتدای ورود موفق به جلب توجه مشتریان زیادی شد . محصولات زارا در تهران و سایر شهرستان ها طرفداران زیادی دارد که یکی از علت های اصلی آن کیفیت مطلوب در کنار قیمت مناسب میباشد . به علاوه امکان خرید اینترنتی محصولات زارا در ایران فراهم بوده و به راحتی در هر کجای ایران امکان خرید دارند .

عطر های زارا ( zara )

زارا در کنار طراحی و تولید پوشاک در زمینه تولید عطر و ادکلن سابقه طولانی دارد . بیش از 20 سال از عرضه عطر زارا میگذرد و هر ساله مدل ها و رایحه های جدیدی معرفی و روانه بازار میشوند . در این مدت بیش از 400 مدل عطر زارا عرضه شده که بهره گیری از بهترین متخصصان و ایده پردازان موجب خلق محصولاتی خارق العاده شده است .

عطر های زارا
تنوع عطر های زارا بسیار زیاد است.

شناخت انواع عطر

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید عطر با واژه هایی چون پرفیوم ، ادوتویلت ، ادوپرفیوم ، ادکلن و اوفرش برخورد کرده باشید . نوع عطر معمولا روی بسته بندی آن نوشته میشود اما ممکن است تفاوت ادوپرفیوم ، ادوتویلت و یا ادکلن را ندانید .

به طور مختصر باید گفت عطر ها از ترکیب آب یا الکل و درصدی اساس پایه ساخته میشوند . اسانس پایه شامل روغن هایی از قبیل چوب سرو، آهک، چوب صندل و.. و یا انواع گل مانند یاس و رز و یا انواع حیوانی مانند عنبر و مشک و یا اسانس های صنعتی میشود .

تمامی عطر ها دارای درصدی الکل و آب میباشند چرا که اسانس پایه بسیار غلیظ و ناخوشایند است . درصد اسانس پایه موجود در عطر ها مشخص کننده نوع آنها میباشد و به پنج دسته تقسیم میشود :

پرفیوم ( Perfume )

گرانترین ، خالص ترین و همینطور ماندگارترین نوع عطر میباشد که شامل 20 تا 30 درصد اسانس روغنی معطر است . این نوع عطر حدود 24 تا 48 ساعت ( در بعضی مواقع بیشتر) ماندگاری داشته و پخش بوی بالایی دارد .

ادوپرفیوم‌ (Eau de Perfume)

گزینه مناسبی برای بسیاری افراد است چرا که در کنار ماندگار مطلوب قیمت مناسبی دارد . از 15 تا 20 درصد اسانس پایه تشکیل شده و تا 8 ساعت ماندگاری دارد . ادوپرفیوم ها در کناری ماندگاری مناسب پخش بوی خوب و ملایمی نیز دارند . ادوپرفیوم ها به طور اختصار یا عبارت EDP شناخته میشوند .

ادوتویلت (Eau de Toilette)

ماندگاری این نوع عطر ها تا حدی قابل قبول بوده و بویی ملایم با قدرت پخش متوسط ارائه میدهند . این نوع عطر ها غلظتی بین 5 تا 15 داشته و تا 4 ساعت ماندگاری دارند . بنابراین ممکن است در طول روز مجدد به آنها نیاز پیدا کنید . ادوتویلت ها به طور اختصار یا عبارت EDT شناخته میشوند و یکی از انواع پیشنهادی برای خرید عطر میباشند .

ادکلن (Eau de Cologne)

این نوع عطر ها جزء زیر مجموعه ادوتویلت ها محسوب میشود که گزینه ای اقتصادی محسوب میشود . با حدود 2 تا 7 درصد اسانس پایه پخش بویی نسبتا پایین در کنار ماندگاری 2 تا 3 ساعته داشته و قیمت پایینی دارد . ادکلن ها به طور اختصار یا عبارت EDC شناخته میشوند .

اوفرش (Eau Fraiche)

این نوع عطر فاقد الکل بوده و از حدود 98 درصد آب تشکیل میشود و برای افرادی که پوستشان نسبت به الکل حساس است مناسب تر است . از لحاظ ماندگاری و پخش بو شباهت زیادی به ادکلن داشته و اقتصادی ترین گزینه برای خریداران محسوب میشود .

درصد غلظت انواع عطر
درصد اسانس پایه بکار رفته در هر نوع عطر

در هنگام خرید عطر زارا میتوانید بسته به نیاز و سلیقه خود یکی از انواع عطر ها را انتخاب کنید .

مشاهده ، قیمت و خرید جدیدترین عطر های زارا

مدل های جدید عطر زارا ( ZARA )

زارا انواع مختلفی از عطر ها را معرفی و روانه بازارکرده اما دو نوع ادوپرفیوم و ادوتویلت این برند طرفداران بیشتری دارد . بطور کلی ادوتویلت و ادوپرفیوم زارا در کنار قیمتی مناسب ، کیفیتی بسیار مطلوب ارائه داده وارزش خرید بالایی دارند . در این بخش چند مدل از بهترین عطر های زارا را معرفی خواهیم کرد.

 

عطر مردانه زارا مدل VIBRANT LEATHER OUD WOODY

 

ZARA Vibrant Leather Oud
عطر زارا مدل ZARA Vibrant Leather Oud

یکی از عطر های جدید زارا از نوع ادوپرفیوم بوده و مناسب مردان است . نت اولیه این عطر از رایحه ترنج شروع شده و به عود میرسد ، رایحه پایه این عطر نیز Agarwood و عنبر است . عطری گرم و دلنشین بوده و ماندگاری طولانی دارد ؛ به علاوه ، طبق نظرات خریداران هم مناسب شب و هم روز بوده و برای فصول پاییز و بهار مناسب تر است .

عطر مردانه زارا مدل FOR HIM BLACK EDITION

عطر فور هیم ، همانطور که از نام آن پیداست ، عطری مردانه است .  رایحه اولیه آن شامل هل و گریپ فروت صورتی است و به شکوفه پرتقال ختم میشود . رایحه پایه آن نیز سدر و چوب صندل است . این عطر بیشتر برای شب های پاییز و زمستان مناسب بوده و دارای ماندگاری طولانی و رایحه ای گرم است .

عطر مردانه زارا مدل FOR HIM BLACK EDITION

 

عطر زنانه زارا مدل RED VANILLA

ادوتویلت وانیل قرمز
عطر زنانه زارا وانیل قرمز

عطر رد وانیل زارا یکی از محبوب ترین ادوتویلت ها میان بانوان به حساب می آید . این عطر دارای رایحه ای گرم و شیرین با ماندگاری نسبتا خوب میباشد . با اسپری این عطر ابتدا بوی گلابي، زنبق را حس می کنید و در ادامه جای خود را به نت های انگور سیاه و وانیل میدهد . در نهایت نیز رایحه لوبيا تونکا، پرالين ، پچولي را استشمام می کنید . این عطر مناسب شب ها و روز های پاییز و زمستان میباشد.

ادو پرفیوم زنانه زارا Gardenia و Orchid

اگر به رایحه گل علاقه دارید و دوست دارید این پک دوتایی ادوپرفیوم مناسب شماست . عطر زنانه زارا مدل گاردنیا Gardenia بوی گل می‌دهد و با اسپری آن نت های لیمو ترش، ترنج، بهار نارنج و سیب را استشمام خواهید کرد . نت میانی این عطر رایحه انرژی بخش ارکید بوده و نهایتا به وانیل، چوب صندل سفید وکهربا ختم میشود .

ادوپرفیوم دیگر یعنی ارکید ORCHID نیز دیگر عطر موجود در این ست میباشد که با اسپری آن بوی ترنج استشمام خواهید کرد . همانند گاردینا این عطر به نت میانی ارکید رسیده و نهایتا به بوی وانیل ختم میشود . این ست تلخ و گرم یکی از جذاب ترین گزینه ها میان بانوان است .

عطر Gardenia و Orchid زارا
عطر Gardenia و Orchid زارا ( zara )

 

جمع بندی

در این مطلب به معرفی برند زارا ، انواع عطر بر حسب غلظت و تعدادی از بهترین عطر های مردانه زنانه زارا پرداختیم . توجه به مشخصات رایحه و نت هنگام خرید اینترنتی عطر امری ضروری است . عطر های زارا در این زمینه توضیحات و تنوع بالایی از نت های اولیه ، میانی و نهایی خود ارائه کرده تا انواع سلیقه ها پوشش داده شوند . در فروشگاه اینترنتی تودید جدیدترین و محبوب ترین محصولات عطر زارا عرضه شده و برای خریدی مطمئن با ضمانت اصالت و قیمت مناسب در کنار شما خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.