Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی برند نایک | مدل‌های ۲۰۲۲ کفش نایک + نحوه تشخیص کتونی نایکی اصل

معرفی جدیدترین کفش های 2022 نایک همراه با آموزش تشخیص کفش اصلی از فیک

11,182

شرکت نایکی (NIKE) در اواسط قرن بیستم تاسیس شده و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. این کمپانی آمریکایی در حال حاضر بزرگترین تولید کننده لوازم، پوشاک و کفش ورزشی در جهان است و محصولات این شرکت به حدی محبوب و مشهور هستند که در بسیاری از کشورها خرید کفش نایک ، جزو انتخاب های ضروری بسیاری از ورزشکاران است. شرکت نایک، ابتدا تنها در زمینه کفش ورزشی فعال بود اما به مرور و با رونق کسب و کار، در تمامی زمینه های پوشاک، لوازم و تجهیزات ورزشی و اخیرا در زمینه فناوری‌های پوشیدنی و گجت‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و تبدیل به یک شرکت چند ملیتیِ میلیارد دلاری شده است که تقریبا در بازار تمام کشور های جهان حضور دارد.

محصولات نایک
تمامی محصولات نایک به ویژه انواع کتانی نایک، بسیار پرطرفدار و پر فروشند

آدیداس رقیب سرسخت نایکی

بزرگترین رقیب نایکی، شرکت آلمانی آدیداس است . تقریبا در تمامی عرصه‌هایی که نایکی در آنها فعالیت می‌کند آدیداس هم با آن در رقابت است و این دو شرکت بر سر سهم خود از بازار، باهم در یک نبرد تمام عیار و بی‌پایان هستند. به نوعی که علاوه بر رقابت تجاری گاها این دو شرکت بر سر حق مالکیت طرح‌های کفش و دیگر محصولات ورزشی، باهم درگیر منازعات حقوقی و قضایی می‌شوند ؛ مثلا در سالهای گذشته آدیداس به خاطر طراحی پیراهن تیم ملی بارسلونا از نایک شکایت کرد و کار به دادگاه کشید.

هر دو شرکت آدیداس و نایکی پایگاه‌های تولیدیِ عمده ای را در کشورهای آسیایی مثل چین و ویتنام ( به دلیل مقرون به صرفه بودن) دایر کرده و سهم بزرگی از تولید محصولات آنها از  این کشورها منشا می‌گیرد. علاوه بر کشورهای آسیای دور، برخی از کشورهای همجوار ایران مثل پاکستان و ترکیه نیز در حال تولید فعالانه محصولات این دو غول محصولات ورزشی هستند.

عوامل موثر بر محبوبیت کفش نایکی

یکی از پرفروش‌ترین انواع کفش ورزشی، کفش نایک است. کتانی نایک، طرفداران بیشماری در بین ورزشکاران رشته‌های مختلف و حتی در بین افراد عادی دارد. حال سوال این است که عوامل موثر بر محبوبیت بالای کفش‌های نایکی کدامند؟

معروف بودن برند

یکی از دلایل استقبال وسیع افراد از کفش نایک معروف بودن این برند است. نایکی به واسطه فعالیت و بازاریابی گسترده تقریبا در تمام نقاط جهان شناخته شده است. سادگی لوگو و نام این برند کمک زیادی به توسعه آن در بازار کرده است چون کاملا هوشمندانه طراحی شده است و نام نایکی به آسانی در ذهن افراد باقی می ماند.

کفش های نایکی
معروف بودن برند نایک یکی از دلایل فروش بالا و محبوبیت انواع کفش نایکی است

نکته دیگری که باید در مورد نایکی بدانید این است که نایکی، سالانه میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغ خود  می‌کند.‌ تبلیغ گسترده محصولات نایکی در پرمخاطب‌ترین شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای و در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی همواره نام نایکی را زنده نگه داشته است و همچنین معروف‌ترین بازیگران و ورزشکاران جهانی در حال تبلیغ برای برند نایکی هستند.

تنوع، کیفیت و فناوری موجود در کفش نایک

بخش زیادی از محبوبیت کفش‌های نایک به دلیل رضایت مشتریان از کیفیت محصولات است چون در ساخت کفش‌های نایک از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌شود. تنوع طرح و زیبایی بسیار خوبی دارند و و این تنوع باعث می‌شود طیف بزرگی از سلیقه ها از کفش‌های نایک ابراز رضایت کنند .راحتی و دوام کفش‌ها نیز بسیار رضایت بخش است و بر طرفداران کفش نایک می‌افزاید.

مدل های جدید و مناسبتی کفش نایکی

نایکی، بدون استثنا هر سال چندین مدل جدیدِ کفش ورزشی را به بازار عرضه می‌کند که بسیاری از آنها از ویژگی‌های جدید و جذابی بهره‌مند هستند. برخی از مدل‌ها نیز آپدیت مدل‌های سابق هستند که کامل تر و بی نقص تر شده اند. علاوه بر این‌ها نایکی برای مناسبت‌های ورزشی مختلف مثل المپیک‌ها و جام‌های جهانی و انواع تورنمنت های ورزشی، مدل جدید کفش ورزشی ارائه می‌کند و این مدل‌های مناسبتی توجه‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند.

جدیدترین مدل‌های کفش نایک ( آپدیت ۲۰۲۲)

Nike Air Zoom Vomero 16

 air-zoom-vomero-16

وومرو ۱۶ مدل ۲۰۲۲ و جدیدترین عضو خانواده وومرو نایک است. یک مدل کفش فوق العاده برای دویدن و پیاده روی های طولانی مدت بوده و به روزرسانی ای برای مدل وومرو ۱۵ محسوب میگردد . این دو مدل از نایک جزو بهترین کفش‌های نایک برای فعالیت‌های سرعتی و دو سرعت هستند.

Nike Air Zoom Pegasus 38 | Pegasus 39

Air-Zoom-Pegasus-39
کفش نایک مدل ایرزوم پگاسوس 39 ( مدل 2022 )

کتونی مدل زوم پگاسوس نایک نیز دنباله رو سری معروف پگاسوس نایک است . بدلیل محبوبیت بالا گاها چند مدل از این سری در یک سال عرضه می‌شود. در مدل‌های پگاسوس کفش نایک از یک فناوری پیشرفته در قسمت رویه استفاده شده که موجب مقاومت بالای این قسمت در برابر پارگی و حالت کشسانی آن ناحیه میگردد. پگاسوس 38 یک کتونی ایده آل برای دویدن و پیاده روی در مسیر های طولانی میباشد. مدل پگاسوس 39 ، جدیدترین سری این مجموعه ، نیز برای ترینینگ و استفاده روزمره خریداران زیادی را جذب خود کرده و از مهم ترین تغییرات آن میتوان به کاهش حدود 25 گرمی وزن آن و بهره گیری از رویه و زیره جدید اشاره کرد .

 ضدآب بودن ، طراحی زیبا، سبکی، ضربه گیری و راحتی، جزو ویژگی‌های پرطرفدار سری پگاسوس نایک است .

 Nike Infinity react 3 – react miler 3

REACT MILER 3
کفش نایک مدل ری اکت میلر 3

در ساخت این دو مدل کفش نایک، مانند دیگر مدل‌های ری اکت نایک از فناوری لایه گذاری پیشرفته ای به نام ری اکت بهره‌ برده‌اند؛ این فناوری باعث ارتقا قابلیت‌های انعطاف پذیری و ضربه گیری کفش به مقدار قابل توجه می‌شود. کاربرانِ این نوع کفش‌ها از قابلیت تغییر جهت لحظه ای، پایداری، اصطکاک فوق العاده، انعطاف و راحتی بی نظیر کفش های ری اکت لذت می‌برند، این قابلیت‌ها خصوصا در ورزشی مثل بسکتبال، عملکرد بازیکنان را به مقدار چشمگیری بالا می‌برد. دوندگان مسیر های طولانی به اینفینیتی ری اکت 3 ، علاقه نشان داده اند.

react infinity run flyknit 3
کفش نایک مدل ری اکت اینفینیتی 3

 NIKE Zoomx invincible 2

nike zoomx invincible run flyknit 2
کفش نایکی مدل zoomx invincible run flyknit 2

زوم ایکس اینویزیبل 2  ، یکی از بهترین کفش های رانینگ نایک بوده که به تازگی عرضه شده و نظرات بسیاری را به خود جلب نموده است. قیمت این کفش، حدود 180 یورو بوده و هر لنگه آن نزدیک به 280 گرم وزن دارد. مهم ترین شاخصه و ویژگی این مدل افزایش انرژی بازگشتی از سطح زمین به پا میباشد که این ویژگی موجب افزایش چشمگیر سرعت ، کاهش خستگی و در نتیجه تجربه دویدن طولانی مدت با سرعت ثابت میگردد . همچنین در این مدل از بند و رویه به روز تری نسبت به نسل قبلی استفاده شده است .

2 Air zoom alpha fly next

AirAlphafly_NEXTPercent_2
کفش نایک مدل آلفا فلای نکست 2

مدل آلفافلای نکست پرسنت 2 ،  کفشی برای دوندگان حرفه ای و ماراتن است. این نوع از کفش نایک، دیزاینی متفاوت و پیشرفته دارد مخصوصا زیره کفش که از فناوری ضربه گیرِ پیشرفته ای بهره می‌برد و به صورت دو تکه دیده شده و کاملا جلب توجه می‌کند. قابلیت ضربه گیری کف کفش باعث می‌شود انرژی پای کاربران حفظ شده و بازدهی آنان به طرز شگفت آوری افزایش یابد . کمپانی نایک بر بهبود هر چه بیشتر این مدل نسبت به نسخه قبلی تاکید داشته و این مدل از پایداری و طراحی بهتری برخوردار میباشد .

مشاهده و خرید جدیدترین محصولات کفش نایک

تفاوت کفش آدیداس با نایک

آدیداس و نایک

برخی از کاربران در مورد اینکه کفش مدل آدیداس بخرند یا نایک، دودل هستند و نمی‌دانند تولیدات کدام شرکت، بهتر است. در مورد این مسئله، ابتدا شخص خریدار باید تکلیف خود را در مورد چند نکته مشخص کند و بعد تصمیم نهایی را بگیرد از جمله این موارد:

طراحی و رنگ بندی

اینکه شما چه مدل و رنگ کفشی را انتخاب می‌کنید کاملا سلیقه ای است و نمی‌توان این موضوع را ملاکی در نظر بگیریم برای برتری کفش نایک از آدیداس یا برعکس، منتها در برخی موارد یکی از دو برند آدیداس یا نایک مدلِ کفشی ارائه می‌کنند که جذابیت بیشتری دارد و طبیعی است که فروش بیشتری هم خواهد داشت ولی مطمئن باشید که یک مدلِ معادل آن در برند رقیب هم وجود دارد پس این موضوع  کاملا سلیقه‌ای است و شما باید مدل‌های جدیدِ هر دو برند آدیداس و نایک را رصد کنید و هر کدام را که زیباتر تشخیص دادید آن را خریداری خواهید کرد.

طراحی و رنگ بندی متنوع کفش نایکی، می‌تواند عامل تعیین کننده در خرید این کتونی‌ها  باشد

کیفیت ساخت، ویژگی و فناوری‌های بکار رفته

در کفش‌هایی که برای یک فعالیت ورزشی خاص طراحی می‌شوند، چه کفش نایک باشد یا آدیداس فرقی ندارد اهدافی که هر دو شرکت به دنبال آن هستند یکی است هرچند اسامی فناوری های بکار رفته فرق کند مثلا در مورد یک کفش دویدن ویژگی‌هایی چون سبکی، راحتی، انعطاف، ضربه گیریِ زیره کفش و مشخصاتی این چنینی در اولویت هستند و وقتی یک مدل برتر از کفش دویدن می‌خرید مطمئنا ویژگی های مطلوب  یک کفش دویدن را در خود دارد و دیگر فرقی ندارد کفش آدیداس باشد یا نایک.

پس در مورد مدل‌های هم سطح ساخته شده برای یک فعالیت مشابه توسط دو برند نایک و آدیداس، در جواب این سوال که ویژگی‌ها و کیفیت کدام کفش بهتر است باید گفت که فرق چندانی نمی‌کند چون دو برند با هم در رقابت هستند و هر ویژگی جدیدی که در یک مدل جدید کفش آدیداس ساخته می‌شود تقریبا بلافاصله با یک عنوان دیگر در مدل‌های کفش نایک هم بکار برده می‌شود.

nike and adidas shoes

قیمت و اصالت کفش

اگرچه کفش‌های هم رده آدیداس و نایک ممکن است از نظر زیبایی و کیفیتِ ساخت، تقریبا در یک سطح باشند ولی در مورد قیمت، قضیه فرق می‌کند و قیمت است که  فاکتور تعیین کننده اصلی در انتخاب شماست زیرا که بسته به دوری و نزدیکی کشورِ تولید کنندۀ کفش و دیگر عوامل موثر بر قیمت‌ها ممکن است یک مدل کفش آدیداس با قیمت گرانتری از یک مدل کفش مشابه نایک به دست مشتریِ ایرانی برسد یا یک مدل خاص، زمانی وارد بازار ایران شود که مدل‌های جدیدتر و پیشرفته تر از برند رقیب در بازار باشد و یا اینکه در یک مدل خاص نمونه‌های فیک مشابه زیادی در بازار باشند و مشتری را در خرید کفش دچار تردید کنند.

به صورت خلاصه باید گفت که همه عواملِ زمانی و قیمتی فوق الذکر بر تصمیم شما در خرید یک مدل کفش نایک یا خرید مدل مشابه آن از آدیداس تاثیر می‌گذارد و برتری کفش نایک بر آدیداس و یا برعکس آن اکثرا مقطعی و در مدل‌هایی خاص است.

نحوه تشخیص کفش نایک اصل از تقلبی

به دلیل شهرت و محبوبیت کفش‌های نایک و قیمت‌های بالای برخی مدل‌ها در بازار ایران شاید وارد کردن نمونه‌های تقلبی، نسبت به کفش نایک اورجینال به صرفه تر باشد. کفش تقلبی نایک در هر مدلی که باشد کیفیت کفش اورجینال را ندارد و خرید آن، یک هزینه اضافی و زیانبار را بر مشتری تحمیل می‌کند پس مشتریان در این زمینه باید هشیار تر باشند و از طریق نشانه هایی کفش نایک اصل را از تقلبی تشخیص دهند. چند مورد از راه‌های تشخیص کفش نایک اصل از تقلبی به شرح زیر هستند:

قیمت

قیمت کفش نایک را در فروشگاه‌های اینترنتی خارجی بررسی کنید و امکان ندارد در بازار ایران قیمت یک مدل کفش، پایین‌تر از قیمت جهانی باشد مگر اینکه کفش تقلبی باشد.

قیمت کفش های نایکی
مهمترین شاخص خرید کفش‌های نایکی، قیمت است

زمان عرضه

قبل از اینکه یک مدل کفش، عرضۀ جهانی شود مشخصات آن در اینترنت قرار می‌گیرد تا تبلیغی برای کفش و مقدمه آشنایی مشتریان با مدل جدید باشد ولی باید دقت کنید که قبل از عرضه مدل اورجینال به بازار شاید نمونه های فیک آن وارد بازار شوند و نباید در خرید مدل‌های جدید کفش نایک عجله کنید تا وقتی که خود کفش اورجینال وارد بازار می‌شود.

در خرید کفش نایک اصل به زمان عرضه مدل های جدید دقت کنید

جزئیات و کیفیت ساخت هر مدل کفش نایک

هر مدل جدیدِ نایک، طراحی و ویژگی‌های ظاهری مختص به خود را دارد و نوشته های خاصی روی آن حک شده است این جزئیات به راحتی قابل تقلید نیستند و می‌توان از روی آنها کفش فیک و اورجینال نایک را تشخیص داد مخصوصا زیره کفش‌های نایک از فناوری‌های پیشرفته ای برخوردارند که یک کفش تقلبی نایک از آنها بی بهره است و می‌توان از روی شکل ظاهری زیره کفش‌ها به این تفاوت ها پی برد پس قبل از خرید هر مدل کفش نایک، ابتدا در اینترنت تصاویر آن مدل را به دقت نگاه کنید و این تصاویر را با آنچه در بازار می‌بینید مقایسه کنید.

کفش نایک اصل در کوچک‌ترین جزئیات هم کاملا بی نقص عمل کرده است پس به ظرافت های کفش، مثل دوخت کفش، کوک ها، بند کفش و کفی ها، تناسب فواصل سوراخ های بند، یکسان بودن دقیق جای لوگو و نوشته و اندازه آنها در هر دو لنگه کفش و موارد مشابه اینها دقت کنید تا  کفش تقلبی را تشخیص دهید.

مطابقت مشخصات کفش با کارتون آن

یکی از شرط های اصل بودن یک کفش نایک، درست بودن کارتون آن است؛ باید مشخصات مدل و بارکد ها و شماره سریال‌های کفش، کاملا با مشخصات کارتون مطابق باشد همچنین کارتون کفش نایک اصل، سالم و تازه است و آسیب دیدگی کارتون هم باید شما را به شک بیندازد.

کارتون کفش نایک
بررسی مشخصات کتونی‌ها و کارتون آنها یکی از راه های تشخیص کفش نایک اصل است

محل خرید

تمامی موارد تشخیصی ذکر شده در بالا برای حالتی است که کفش را قبل از خرید مشاهده کنید ولی در صورتی که اقدام به خرید اینترنتی کفش نایک می‌کنید باید به اعتبار سایت و دامنه، مجوزهای آن و خدمات پس از فروش دقت کنید که اگر از جنس خریداری شده راضی نبودید بتوانید آن را پس دهید.

 

همکاری مایکل جردن با نایکی و خلق ایر جردن نایکی

کفش های نایک جردن
انواع مدل‌های کفش جردن نایکی در بازار ایران یافت می‌شوند

لاین جردن یا ایر جردن نام یک خط تولید از کفش‌های نایک است که با همکاری مایکل جردن، بسکتبالیست معروف آمریکایی در دهه‌های آخر قرن بیستم شروع به کار کرد و امروزه چندین مدل ایر جردن نایکی در بازار وجود دارند که محبوب‌ترین مدل‌های کفش نایکی جزو این دسته هستند و فروش بسیار بالایی دارند مدل‌های مختلف کفش جردن نایکی در بازار ایران نیز یافت می‌شوند و افراد می‌توانند آنها را از فروشگاههای کفش اورجینال نایکی در کشور خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.